fick panik nyss

Ligger på golvet och kör några situps.. känner att det luktar lite konstigt, går in i köket och tror för en stund att det är den nya spisen som luktar, eftersom den gjorde det i början. Sen är jag påväg in i mitt rum och korsar hallen då jag kollar på ytterdörren och ser att kikhålet är svart, kollar genom kikhålet och ser att det är kolsvart i porten, öppnar dörren och röken slår mig i ansiktet. Då kommer mamma precis ur duschen och jag får panik och säger att det är fullt med rök i porten. Mamma får oxå panik och jag stressar med att stänga av datorn och tv:n och letar fram telefonen medans mamma sätter på sig kläder snabbt.  Börjar gråta och säger att vi inte kan vara här inne vi måste ut, men förstår sen att det inte går att gå ut för det är rök i porten.
Vi ställer oss på balkongen och ett par grannar berättar att det brinner där nere och säger att det inte går att komma ut, får ännu mer panik, men hör att dom ringer brandkåren.
Hör om ett tag att brandkåren är påväg, blir lättad för vet nånstans att det inte är nå allvarlig brand för det va inge tjock rök i porten eller ute.
Vi öppnar alla fönster här hemma och sen kommer brandkåren , dom gör sitt.
Luktar fortfarande lite i lägenheten och har en mini chock kvar haha.
I min panik började jag tänka på alla mina saker och vad jag skulle ta med mig xD
Usch det va faktiskt jobbigt.
Undrar vad det är som hänt där nere egentligen, om det är någon som satt på nåt eller liknande med flit så hoppas jag att dom/den får otur i framtiden!
Det har nämligen hänt massa saker i våran port, som tex. klotter flera gånger om, tänt på raketer i porten, rökt hasch i porten ..  Har även två märken av raketer på mitt fönster.
Vill gärna veta vem det är som gjort!
Va där nere nyss med mamma, det va lampan vid hissen som brunnit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0